A call for a journey

Until then I really have no plan to fix things around me I guess. The only plan that I have in mind was to follow my guts (even I get confused at my guts constantly) and to just follow the flow. I have so much goal. So much wants that I want to achieve. I […]

To Noah

When you feel stranded on a stranger’s land, Trust that, I’d be standing- there holding out my hand. When growing up feels too confusing, Turn to me, bud, for tales you’ll find amusing. When people say stuff, you wish you’d understand, no matter how rough, there’s nothing we can’t withstand. And when you have doubts, […]

You vs Me

“Love it when your name pops up,” you said.   Love it when just your existence, flutters my heart. but to say there are butterflies feels like an understatement. There are fireworks, exploding in every chamber of my heart, electric through the gushing of my blood. and thunder from the firing of my nerves.   What more, […]

rendang & kerisik

Kerisik merupakan salah satu bahan penyedap rasa yang cukup terkenal dalam masakan-masakan orang Melayu. Ramuannya mudah tapi hendak menyiapkannya cukup renyah. Bukan apa, boleh menguji daya sabar dan ketahanan diri, lagi-lagi kalau hendak memasak rendang untuk sekampung. Asasnya adalah kelapa yang diparut putih kemudian disangai atau digoreng tanpa minyak sehingga garing di atas api kecil […]

Perempuan dalam Puisi

Perempuan  dalam  puisi, Yang hendaknya cuma punya kamu disisi, Kenapa masih tidak engkau mengerti, Cuma kasih dan masa dipinta, Tanpa terlihat meminta, Kerna bimbang di dusta .   Sudah beberapa purnama, Malamnya tanpa gelak tawa, Hati sepi sayu rindukan kamu, Namun tiada ruang bertemu .   Puisi ini buatmu, Perempuan itu kamu, Dan aku mahu […]

penghuni bilik gelap

Bilik yang hanya dilengkapi sebuah katil bujang, sebuah almari kecil dan sebuah meja belajar itu gelap. Bukan kerana matahari sudah berlabuh untuk membiar rembulan meneman malam. Hanya kerana penghuninya menutup rapat pintu, langsir bewarna gelap itu dibiar tak berselak, tak kira malam tak kira siang. Hampir orang-orang mengingat bilik itu tidak berpenghuni. Sepi. Sepi yang […]

A Story Of A Lover

I once found a lover. At the time I thought I have found the one. I have been in a bad relationship before that was full of manipulation, hate, selfishness and sexually abused. I thought that was the way of falling in love and the only way to keep your significant other close. It was […]

Long term

I never believed in long term relationships. Sure, they exist, just like things such as endless money or life without hardships. I don’t think everyone should make it a goal to make sure a relationship should last a long time for it to be valuable or to be considered as a happy relationship. What happened […]

Kolin’s muse

“That is what friends are for. Right, Helmi? Kau pulak rasa macam mana?” soalan diajukan kepada rakan penyampainya di sebelah. Ilham melihat Najiha dah mengangkat dua jari kepada mereka disebalik dinding kaca. 2 minutes left. Helmi mengangguk tanda faham sebelum menjawab, “Bila dengar masalah dorang ni, aku just nak cakap yang kita semua ni degil. […]

Zahirah Che Puteh

“Rice or salad?” the stewardess monotonously asked Zahirah for her preference.”Rice please” The stewardess gave her a rice meal with chicken curry gravy before attending to the next passenger. Zahirah looked at the cold meal without much appetite before gazing out at the window. The weather was just nice, all clear and blue and oh […]

regrets

If I take my first step to you, will you be mine? Will we be together now? If I told you, I like you too, maybe I will not suffer from those heartbreaks that come after you. If you look at me again, maybe there is hope for us. And maybe, you are not my […]

Sita

Her cheeks gleams Northern lights And eyes glitter ruby’s bright Ripping out maybe her heart’s string Ever better than one with Langka’s king Ended those thoughts when the Wind God whispered her, “Question not the coming of your lover, Ayodhaya prince with his great bow Yearning for you his spirits grow” Standing, she looked down […]

puasa tahun lepas

Pejam celik pejam celik dah sebulan gua puasa, gua rasa macam baru semalam gua pasang niat puasa (disekalikan dengan niat nak diet 30 hari)(yang gagal dihari kedua)(lol) Ramadhan kali ni punya ujian mmg pelik pelik, tapi gua mantain je handle macam anak jantan & kalau takde aral melintang insyaAllah esok gua sambut raya kalau takde […]

Terima Kasih Sayang

Hi Sayang!   Bagaimana khabarmu? Apa kamu sihat? Bagaimana pula dengan isi hatimu? Masih seperti selalu? Atau.. Sudah menghilang. Seperti hilangnya embun di awal pagi. Apa mungkin seperti hilangnya mentari setelah munculnya senja malam, Mungkin juga seperti hilangnya cahaya rembulan karena turunnya hujan. Apa pun ia, aku harap kamu terus bahagia.   Ini cerita aku […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top