Mak

Pabila dikau pergiSirnalah alam tanpa warnaPepohon, bebunga, kekupu,Segalanya lesu & pucatKu lihat manusia berjalan tanpa wajahKu dapati bauan tidak lagi mewangiKerna dunia ini tanpa warna-warniJuga rasanya Ku buntuapakah yang harus kurasa?Perasaanku bercampur baurPatutkah aku ketawa?Atau wajar aku tangisi?Marah atau gembira?Perasaan ini sudah hilang artinyaTenggelam dalam gelap kealpaan Semesta alam menjadi rapuh!Keluhan cinta padamu hancur berderaiAh, […]

Internet Black-Out Day 2012

The government of Malaysia recently passed a Bill to amend the Evidence Act to include S114A, which brings a lot of implications to the ever day Internet users. Implications that are binding whether we know it or not. Usually, and wrongfully, the youth community won’t really care about what law is passed in this nation […]

Kalau Bukan Jodoh

NSDunia alam maya sudah sebati dalam diri Amani. Dirinya dengan laptop, internet dan juga laman sosial seperti isi dengan kuku. Sukar untuk dipisahkan. Baginya dunia alam maya merupakan dunia hujung jari. Hanya dengan sekelip mata semuanya boleh diketahui termasuklah aktiviti seseorang yang pernah menambat hatinya satu masa lalu. Buat masa sekarang dia bukan lagi kekasih, […]

Ada Apa Dengan Sahur?

Qayzr Dalam sahur ada puasa tapi dalam puasa tak semestinya ada sahur. Dalam sahur pula, ada berkat. Semestinya. Kita disyorkan untuk bangun seketika untuk sahur, tak banyak pun tak apa, yang penting sahur. Lagi satu, lambatkan sahur. Dalam family aku memang sahur teguk terahir tu betul-betul seminit sebelum imsak.  Tapi aku ada satu pendapat pasal […]

Bisik

Sang Semut Jam dinding menjengah pukul 6.00 petang. Pojan tertekan. Bukan tertekan yang bermaksud silap tekan itu. Tertekan kerana tekanan. Jalan-jalan di Malaysia tidak pernah surut dari kesesakan. Maka benarlah wadah Altimet dalam lagu Kotarayaku ; “Hidup serba laju trafik kura-kura”. Tekanan makin memuncak apabila lagu tema kemerdekaan ke-55 sudah mula ligat diputarkan di corong-corong […]

Stuff from the very recent past

AwefullyWritten has made a name for itself collecting real stories from real people all over Malaysia. Chewah. takde la, kitorang tak famous mana pun. Namun, we decided to link back the stories that made the base for AwefullyWritten back in 2009 (we actually had 5,6 stories before we disappeared completely in 2010 and reappeared in […]

Humans are buttons

faultykitten I grasp my collarbone, so prominent that it protrudes beyond the edges of the shoulders, like a wire coat hanger suspending this body, these bones. Beneath it, the rows of ribs, deeply corrugated. Then I press the back of my neck and as far down my spine as I can, to make sure the […]

Not So Bitterheart

ZMNA Let me see… while I scourer my brain, trying to think of poetic sentences for you to read, let me first begin by asking you this simple question – how long did it take for you to recover from your last heartache? I don’t intend for this story to be a sad one though. […]

Telingkah Maya

Bahagia Pergi Epiclipse “Ha? Awak beli apa ni?” Aku terus ragu-ragu melepaskan hadiah yang patut sudah ada di tangan Saidah sekarang. “Webcam, webcam?” sudah terang lagi bersuluh. “A’ah. HD ni. Boleh kita Skype lepas ni. Senang sikit..” Aku cuba menyakinkan. “Skype? buat apa? kan kita tinggal dekat. Baik awak bagi mak awak kat Perak tu. […]

It’s a Liquid Life

Qayzr Don’t you think it’s peculiar that water or liquid is both one of the easiest forms of matter to contaminate, yet it is also the most frequent matter used to purify? Think about it. Say one drop of detergent (ironically) is dropped into a glass full of drinking water, would you still drink it […]

Your cover has been blown

Anonymous When I love someone, I remember everything. It naturally happens – how I remember dates, promises, thoughts, words. What I remember most are feelings, and if I’m feeling up to it I can even go so far as to relive the said emotions. Thank God I’ve only had one romantic relationship, otherwise I’d be […]

You, M.U.

AdelineZ And my ex-boyfriend was an M.U supporter. I am supposed to be writing about the story of my ex. But honestly, I am staring at my screen for quite some time, trying to look for the plots that have had happened. This is strange. “Am I already forgetting something?” I asked myself. Suddenly I […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top