SEPETANG DI PERHENTIAN BAS

Basah belakang T-shirt biru tuaku akibat mekanisma penyejukan badan lantaran hangat mentari petang. Rambutku yang disikat rapi dengan gel itu tak terusik apabila sesekali ditiup angin sepoi bahasa yang menyamankan. Di sudut kanan perhentian bas, wanita anggun, di pertengahan 40-an, berpakaian seragam kerja itu, kulihat sudah lama terpacak di situ. Di tangannya sebagaimana kebiasaan, menjinjit […]

Helpless

Can I go to pee?” he said in a meek tone, his voice carrying a genuine air of concern over the wellbeing of his bladder. Razif was sitting on a wooden chair facing away from a locked door with his hands tied behind his back, awaiting a response. His sight was set on the floor, […]

Surat #2

Buat kesekian kali Azazil, Aku kembali. Selepas membaca surat itu kembali, mungkin ada beberapa perkara yang aku perlu betulkan. Walaupun aku tamatkan dengan mendakwa aku akan membunuh Abah, sebenarnya aku masih sayang dia. Pin 0

Sepotong Pagi Daripadaku

Pada suatu pagi yang hening, udara panas sudah mula menerpakan bayangnya ke mukaku. Aku lantas bangkit daripada tidurku yang agak kurang lena. Kebiasaannya, aku akan terus membasahkan badanku supaya nyaman air paip itu membangkitkan semangatku untuk hari itu. Bagiku, pagi adalah sebahagian daripada keseluruhan hari yang perlu kita hargai. Tidak perlu untuk kita terkejar-kejar. Pagi […]

Surat #1

Ke hadapan Azazil, Buat pertama kali, aku nukilkan surat ini untuk kau, pendosa pertama di dalam sejarah. Mungkin setelah diamati surat ini, kau akan fahami mengapa aku memilih kau sebagai rakan penaku. Hanya seorang pendosa akan memahami seorang pendosa. Pin 1

Corpse

There is a dreadful sense of nostalgia when I walk into my old bedroom. Dreadful, because remembering what had passed in this very room is never a pleasant trip down memory lane. This is where I spent most of my younger years, always locking the door behind me to seclude myself from the outside world. […]

back to square one

“back to square one” Aku click safari, taip meaning of back to square one. Aku yakin aku tahu maksudnya, cuma aku nak maksud yang boleh buat aku erti seertinya. harini, sepanjang aku drive, Aku menung, menung jauh sampai aku tak tukar lane pun. Aku stay lane paling kiri. menung, menung tah sampai mana. andai lapisan […]

Don’t Look Back

‘Don’t look back!’, yelled a man. ‘What?’, replied Mustafa. Mustafa saw a man anxiously running toward him from behind as if he were a petty thief being chased by a police officer. The man asked Mustafa why he was walking in the woods. ‘I was just wandering around, who are you?’, Mustafa answered. The man […]

Wait

For how long must she wait? Come back. Talk to her. Discuss with her. The relationship. The relationship between you and her. You are letting her suffocate on her own. Don’t leave her without consent. You know that dont you. Do you really need to be that mean? All you need to do is, communicate. Tell […]

A scene

“Hey whatcha doin? Free? Lets watch a movie, NOW” Sent. “hey, im at my college, not in the mood to watch movie” “alahh, please.. just watch with me this one movie.. pretty please” “fine-_- which mall?” It was weird for him, she was never the type to beg or say please, but better a movie […]

Raya dan cancer

Lillahi Taala Orang cakap saya pandai, tapi entah kenapa saya google macamana nak raya dengan cancer. Orang kata tulisan kita ni akan jadi saksi kita nanti biar baik atau buruk, sebab tu saya menulis walau tangan kanan saya kekok. Hari ini, tuhan kasi saya raya. Bagi saya, raya dah takde makna. Tapi saya kena kuat. […]

2 ramadhan

2 RAMADHAN 2019. pak, selamat berpuasa pak! bapak dah 3 tahun tak puasa kan! mesti best. dah takpayah marah marah tahan lapar! rindunya. pak dah lama takda orang bawa pergi bazar ramadan cari kuih pak. dah lama juga takda orang bawa berbuka puasa. kita tak banyak kenangan sesama pak. but every single bit or memories […]

You, again.

It’s you again. Who made me feel of so many different feelings. It’s the same person all over again. I don’t know if it is right to blame it to you that it’s all your fault. Eventhough to me, it is indeed your fault. It’s hard to me lately. I keep on thinking about you […]

Sekolah Magik

IMRAN terkebil-kebil menahan kantuk. Dia yang sedari tadi menghadap buku sudah seratus kali menguap. Kalau dia tidak tutup mulut mahu dia sudah kenyang dek termakan lalat bermata hijau yang berlegar-legar di sekitar kamarnya. Keadaan di dalam kamar tidurnya kelam dan gelap. Hanya diterangi dengan sebuah lampu mentol dan lampu belajar yang berada di atas meja. […]

PALAPES

“KAU memang perempuan tak guna!” Dia berteriak dengan penuh perasaan. Teriakannya kuat sehinggakan ada daun-daun yang berada di pokok berdekatan bergoncang hebat. Seketul batu diambil lalu dicampakkan ke dalam tasik yang tenang airnya. Berkocak terus air tasik itu dek campakan batu daripada seorang lelaki bertubuh gempal. Lelaki tersebut terduduk di situ sambil menangis teresak-esak. Malam […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top