Don’t Look Back

‘Don’t look back!’, yelled a man. ‘What?’, replied Mustafa. Mustafa saw a man anxiously running toward him from behind as if he were a petty thief being chased by a police officer. The man asked Mustafa why he was walking in the woods. ‘I was just wandering around, who are you?’, Mustafa answered. The man […]

Wait

For how long must she wait? Come back. Talk to her. Discuss with her. The relationship. The relationship between you and her. You are letting her suffocate on her own. Don’t leave her without consent. You know that dont you. Do you really need to be that mean? All you need to do is, communicate. Tell […]

A scene

“Hey whatcha doin? Free? Lets watch a movie, NOW” Sent. “hey, im at my college, not in the mood to watch movie” “alahh, please.. just watch with me this one movie.. pretty please” “fine-_- which mall?” It was weird for him, she was never the type to beg or say please, but better a movie […]

Raya dan cancer

Lillahi Taala Orang cakap saya pandai, tapi entah kenapa saya google macamana nak raya dengan cancer. Orang kata tulisan kita ni akan jadi saksi kita nanti biar baik atau buruk, sebab tu saya menulis walau tangan kanan saya kekok. Hari ini, tuhan kasi saya raya. Bagi saya, raya dah takde makna. Tapi saya kena kuat. […]

2 ramadhan

2 RAMADHAN 2019. pak, selamat berpuasa pak! bapak dah 3 tahun tak puasa kan! mesti best. dah takpayah marah marah tahan lapar! rindunya. pak dah lama takda orang bawa pergi bazar ramadan cari kuih pak. dah lama juga takda orang bawa berbuka puasa. kita tak banyak kenangan sesama pak. but every single bit or memories […]

You, again.

It’s you again. Who made me feel of so many different feelings. It’s the same person all over again. I don’t know if it is right to blame it to you that it’s all your fault. Eventhough to me, it is indeed your fault. It’s hard to me lately. I keep on thinking about you […]

Sekolah Magik

IMRAN terkebil-kebil menahan kantuk. Dia yang sedari tadi menghadap buku sudah seratus kali menguap. Kalau dia tidak tutup mulut mahu dia sudah kenyang dek termakan lalat bermata hijau yang berlegar-legar di sekitar kamarnya. Keadaan di dalam kamar tidurnya kelam dan gelap. Hanya diterangi dengan sebuah lampu mentol dan lampu belajar yang berada di atas meja. […]

PALAPES

“KAU memang perempuan tak guna!” Dia berteriak dengan penuh perasaan. Teriakannya kuat sehinggakan ada daun-daun yang berada di pokok berdekatan bergoncang hebat. Seketul batu diambil lalu dicampakkan ke dalam tasik yang tenang airnya. Berkocak terus air tasik itu dek campakan batu daripada seorang lelaki bertubuh gempal. Lelaki tersebut terduduk di situ sambil menangis teresak-esak. Malam […]

aku bukan surat penyata

marah aku, angin aku, rajuk aku, amuk aku selalu harus diikuti dengan penjelasan berpanjang ela. marah aku itu pertahanan diri. mungkin buat aku, mungkin juga perisau buat kau. rajuk aku itu tandanya aku perlu kau pandang aku lebih sedikit. barangkali ada yang kau terlupa? amuk aku itu bermakna aku ditindaas. maka bila marah itu mula […]

Aku tak kuat

Aku anak kecil yang tidak punya apa2. Semuanya mama punya. Jika aku bawa diri. Kemana harus aku pergi? Aku tak punya uang. Aku tak punya apa2. Aku cuma punya sekeping hati. sekeping hati yang ingin merasai kebahagiaan. Kebahagiaan bersama keluarga. Ya keluarganya.Sekarang. Aku penat. penat sangat . Kepala aku berat. Fikiranku tidak fokus. Airmata dan […]

Fake love is love still.

“Why were you in love with me?” He wondered. His morning coffee sat quietly beside his toast, unstirred and unflavoured. “I honestly don’t know.” She replied. “I feel that, maybe ‘we’ could’ve worked out.” “But we both knew how it would end. We knew we weren’t made for it. Life is too easy for it […]

2019

few months apart after my last post. terima kasih buat ruangan ini kerana masih wujud untuk menjadi ruang buat aku menulis dan mencatit semuanya. i dont really have any new update. aku cuma rindu menulis. penulisan yang tak bermakna buat orang, tapi cukup untuk buat mata aku hujan. jadi apa perancanga tahun ini?   kurang […]

Ding!

“Teh ais satu, bang. Bungkus.” Dari luar, tampaknya hujan masih rakus menghempas tanah. Sudah tibanya musim tengkujuh. Sesekali ditekup kedua-dua tangannya rapat ke mulut, satu hembusan dilepaskan untuk menghangatkan tangan yang semakin kesejukkan. Hujan yang semakin lebat di petang hari melarutkan fikiran Azura. Ah! Sudah enam bulan rupanya. Tanpa dapat dikerah, perakam mindanya kembali mengenang […]

Benjamin

Hai Ben. I know you are not gonna be able to read this, Ben. But i have missed you so much that i couldn’t help myself to come to this square screen and write something. Some things that i have been dying to tell you but i couldn’t, since you won’t understand a thing. Remember […]

It has to end

It has been more than a year, since it happened. You still had me tied with you. I tried to get away because I wanted to move on. Once in awhile, you’d text me. Trying to catch all the falling leaves, melting ice. “Hey just wondering, how did you treat your depression?” My first thought […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top