my 1.47 pm

can everyone please stop pushing me to the corner? “buat mcm ni la kalau tak nnti dia sedih” “jgn la mcm tu, kau ni fikir la perasaan dia” “ikut suka kau la, tak payah fikir pasal aku”. can everyone just let me, for once, do something that I wanna do, something that my heart sincerely […]

Kerana Kau

  Kisah aku. Kisah hidup aku. Aku kira ia cukup unik kerana dalam satu hubungan aku dapat rasakan pelbagai emosi, perasaan dan bermacam lagi lah. Yang pastinya lain dari yang lain. Hanya sedikit coretan, selebihnya biarlah hanya aku dengan dia sahaja yang tahu. Kisah hidup yang banyak aku simpan kenangannya. Hidup yang aku sendiri tidak […]

U don’t know yourself :(

Emosi macam roller coaster. Sekejap kau rasa macam kat kayangan , amazingly happy at those moments , tapi lepas tu kau sedar sedar dah kat bawah. How, why? Kau tak tahu kat mana silapnya. Yeah, unpredictable. Bila kau rasa bahagia, kau rasa seronok dan nak genggam ia sepenuh hati tapi bila kau buka mata, ia […]

Yang kau bilang photoshop.

Itu hari seperti hari-hari biasa, aku scroll newsfeed muka buku. Sampai satu ketika mataku terhenti pada satu post yang menarik perhatianku. Post mengena seorang wanita yang cuba meniru beberapa perbuatan yang dirasanya tidak realistik ataupun telah di”photoshop”kan.   Ada beberapa gambar yang cuba diolah kembali oleh wanita itu. Antaranya, aksi seorang model yang beraksi dengan […]

Decision

There are times we have to make difficult choices. Sometimes we have to choose between life or death. Sometimes we have to choose between arts stream or science stream. Other times we have to choose between an iPhone or a Samsung Galaxy phone. Other times we have to choose between Oppo F1 Plus between Sony […]

Thank you

I thought that I be okay now. That I moving on. But I wasn’t okay. I miss you. A lot. And of those thing we talk. All those time we spent together. I miss having you right beside me. How can things be like this? How can it be so difficult and hard? How could […]

warna warni manusia

hai la manusia hmm manusia ni ada macam macam warna, ada warna yang menyejukkan hati, ada warna yang menaikkan amarah, ada warna yang buat diri kita istimewa, ada warna yang kita benci, dan semestinya ada warna yang kita sangat suka, kau perlu cari warna kau sendiri, kau tak boleh suruh orang cari atau suruh orang […]

Things I wish I could tell you

I am truly, deeply, intensely disappointed of you. How could you just disappear from my life, after years and years of being friends? How could you suddenly be so cold, when just few months ago you told me you loved me? How could you throw me out of your life like a piece of trash, […]

ya, kau.

Kau. Ya, kau yang aku kenal. Kau yang kenal aku. Kepada kau yang buat aku tersepit, sesat di dunia ku sendiri, masuk ke perangkap dan permainanmu. Kepada kau yang dengki denganku hingga sanggup jatuhkan aku, sedangkan pada masa yang sama aku cuba menarikmu ke puncak kejayaan. Kepada kau yang tidak pernah berhenti mengukap kata hinaan […]

Dekat Tapi Jauh

26 tahun hidup kat Malaysia, liat sungguh nak solat. Solat akhir waktu, tinggal solat pun rasa macam takde apa.   Tapi 1 tahun duduk UK, rasa Tuhan dekat sgt dengan diri. Sebab? Takde siapa-siapa kat sana. Tapi percaya yang Tuhan ada.   Kenapa?     Pin 0

Not as simple

You know you need a place where you can spill what’ve been bugging you inside your head. While your face is poker, your mouth is perfectly shut, but your mind is as loud as it can be. You want to write a diary every day, just like old times – when you met your crush at […]

Halus

Orang tua-tua menegur cara halus. Sekurang-kurangnya Umi aku sendiri. Kisah pertama; duit hantaran. Aku mengadu pada Umi yang mak kawan aku tak berkenan calon menantu pilihan anak dia. Ada saja alasan bila calon bakal besan nak masuk meminang. Mungkin dah tak terdaya menolak, diletaknya hantaran tinggi-tinggi. Kata Umi, itu cara halus orang tua-tua menolak calon bakal menantu. […]

Bukan Kisah Cinta dan Rangga

Hidup ini sukar. Mahu bahagia, sukar. Mahu derita, sukar. Mahu cinta, sukar. Mahu benci, sukar. Mahu rajin, sukar. Mahu malas, sukar. Mahu bernyawa, sukar. Mahu mati, sukar. Akan tetapi, untuk mengadu domba tidak pernah sukar. Bukan? * Hari ini, ada yang bernama “kosong” terasa senang hati. Tidak perlu memikirkan tentang apa pelan pada minggu hadapan; atau menulis tentang soal hati dengan […]

Hidup

Bagi aku hidup ini ialah ujian. Ujian yang akhirnya nanti akan menentukan siapa hambaNya yang benar-benar bersyukur. Ada orang hidup mewah, rezeki melimpah-ruah. Kaya itu ujian, untuk Dia melihat bagaimana kau menggunakan segala nikmat harta yang Dia berikan. Adakah kau akan alpa dengan kemewahan itu? Adakah kau akan bermegah dengan kemewahan itu? Adakah kau melaksanakan […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top