.

Mantan kekasihmu, adakah dia masih berlegar-legar di lobi kepalamu? Mencari-cari jalan pulang yang sengaja engkau bina satu tembok besar di sebalik pintu keluar.   Berlalulah pergi, sudah tiba masanya kau merobohkan tembok itu. Biarkan mantan kekasihmu pergi dan biarkan dirimu bebas. Jangan kau masih disini, menjadi seperti burung disangkar. Berlalu lah pergi. Sudah tiba masanya […]

maafin saya, ibu.

maafin saya, ibu. anak-mu ini tidak bisa beri apa apa kepada-mu. hanya sajak tiada nilai yang boleh saya berikan. maafin saya, ibu. anak-anak lain tidak seperti anak-mu ini. mereka, pada hari ini. menghadiahkan sekalung rantai, sejambak bunga dan sepotong kek. gambar-gambar bersama ibu mereka diupdate di media sosial. hanya sajak tiada nilai yang mampu saya […]

Berubah

Penat Nak jaga perasaan orang Nak fikir apa orang lain fikir Penat Dengan kepura-puraan Dengan manusia Bosan Dengan perangai manusia Yang spesies jual ikan ni Yang fikir diaorang je yang betul Macamlah idealogi dorang je Yang hanya boleh diterima pakai Aku serius tak paham Mereka yang jenis tikam belakang Yang suka menabur janji manis Persis […]

#kisahsedih

lepaskan mimpimu dari mereka yang tidak bebaskan jiwa ragamu buat terindah hanya milikmu   Awan mendungkan berarak Langit Hujan kan turun dan aku harap kau tahu hatiku kau hancur   Terdetik waktu bebaskan dirimu hancur hatiku bagai retak seribu kisahku luput kau lupa dirikku akan ku pergi demi dirimu   ku harap kau ada ku […]

Dimensi (Matra)

Dimensi (Matra) Ruang dan waktu Dimensi Baru Kau ada denganku Laungkan aku semangat baru Jatuh bangun semula   Biar ku perlu masa tuk pulih semula Kan ku gapai bintang di angkasa   Dimensiku tetap satu Hatiku kau bawaku kemana Jasadku kan berjalan hingga Ke hujung dunia Selama-lamanya   Terdetik waktu bebaskan dirimu Gerak langkahmu kita […]

Let’s bury our love

Dear heart and soul, and tears, and all the times I’ve lost We are all gathered here today To bid farewell To the love that never saw the light Here’s to The notifications that I will never receive anymore, with your name next to the word: Hey Goodnight. I miss you. Dah makan? Here’s to […]

RANDOM THOUGHT #1

“Hi”. simple word but having difficulties to say it out after so long not talking to each other. i knw we will end up in awkward situation. but i really miss talking with you. yea like we used to. i know you cant read this. why cant we be like normal people out there? i […]

I Hope…

everynight . I just hope , there’ll be no morning . I just hope I wont have to go out from this room. I just hope no one knows me. I just hope I can stay alone in here. I just hope I wont be scold by the human here and there. I just hope […]

Abnormal

Takut ni, aku nak buang  nak lari tapi mana boleh dia dah jadi macam ketumbuhan ketumbuhan yang tak akan pernah– boleh dibuang  boleh dibedah tak. entah sampai bila takut ni hilang. entah sampai bila aku kena hidup macam ni. entah sampai bila terseksa macam ni betapa setiap malam bila pejam mata. aku harap aku tak […]

Nobody Told Me

Nobody told me life was easy. Nobody told me life was damn hard. But boy I wish someone did. I wish somebody had told me that life was going to give me a hard time. That I was going to have some hair-raising moments. That I was probably going to spend the rest of my life […]

Her differences

She is different. To others, she’s pretty. Yes, she is. Very undoubtedly, she is pretty. In fact, she is beautiful. But that’s just for me to notice. She is different. People see her as this pretty young lady with always-on-point outfits, big eyes, voluminous eyelashes, clear skin. I see her differently. She is this young […]

She

She told me that her life is not good. Therefore, she likes to dwell her thoughts in books, movies, drama series. She is thankful for all these short term fantasies that have made her able to at least imagine being in someone else’s shoes or see the world through someone else’s point of view. She […]

Alkisah si Dara dan Teruna

Ada suatu ketika, tinggal seorang dara, ayu namanya.   Tidak keseorangan, Ali si teruna tampan, dan bukannya watak sampingan,   Atas satu sebab mereka dipertemu, dipentas mereka disatu, wujud rasa yang tak sepatutnya muncul.   Cuba teka? Siapa dia? Kacang kacang kacang Pin 0

ginger and lemon

Colourful bubbles. Finishing a good book. Drizzly rain. Salty shore breeze. Poignant haikus. Bear hugs. Kisses on the forehead. Pastel-pink blush. Getting to know someone new. Coloured pencils. Blue blue sky. Mutual respect. A field of wildflowers. Pink roses. Running water. Funny friends. Waterfalls. Fluffy clouds. Soft wind. Fresh air. Friendly cats. Free weekends. Apple […]

Satu

Bukan dunia tidak adil, cuma segala yang tidak terlaksana semua ada maksudnya. Jangan pantas mengeluh, putus asa bukan jawapannya. Pejam mata, fikir dalam diam. Apa benar yang kita lakukan ini semua untuk kebaikan kita? Renung sedalamnya. Usah selalu berpegang pada kata hati, kita juga punya akal. Kalau ikut kehendak aku, aku lepaskan semuanya. Tanpa ada […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top