Thank you

I thought that I be okay now. That I moving on. But I wasn’t okay. I miss you. A lot. And of those thing we talk. All those time we spent together. I miss having you right beside me. How can things be like this? How can it be so difficult and hard? How could […]

warna warni manusia

hai la manusia hmm manusia ni ada macam macam warna, ada warna yang menyejukkan hati, ada warna yang menaikkan amarah, ada warna yang buat diri kita istimewa, ada warna yang kita benci, dan semestinya ada warna yang kita sangat suka, kau perlu cari warna kau sendiri, kau tak boleh suruh orang cari atau suruh orang […]

Things I wish I could tell you

I am truly, deeply, intensely disappointed of you. How could you just disappear from my life, after years and years of being friends? How could you suddenly be so cold, when just few months ago you told me you loved me? How could you throw me out of your life like a piece of trash, […]

ya, kau.

Kau. Ya, kau yang aku kenal. Kau yang kenal aku. Kepada kau yang buat aku tersepit, sesat di dunia ku sendiri, masuk ke perangkap dan permainanmu. Kepada kau yang dengki denganku hingga sanggup jatuhkan aku, sedangkan pada masa yang sama aku cuba menarikmu ke puncak kejayaan. Kepada kau yang tidak pernah berhenti mengukap kata hinaan […]

Dekat Tapi Jauh

26 tahun hidup kat Malaysia, liat sungguh nak solat. Solat akhir waktu, tinggal solat pun rasa macam takde apa.   Tapi 1 tahun duduk UK, rasa Tuhan dekat sgt dengan diri. Sebab? Takde siapa-siapa kat sana. Tapi percaya yang Tuhan ada.   Kenapa?     Pin 0

Not as simple

You know you need a place where you can spill what’ve been bugging you inside your head. While your face is poker, your mouth is perfectly shut, but your mind is as loud as it can be. You want to write a diary every day, just like old times – when you met your crush at […]

Halus

Orang tua-tua menegur cara halus. Sekurang-kurangnya Umi aku sendiri. Kisah pertama; duit hantaran. Aku mengadu pada Umi yang mak kawan aku tak berkenan calon menantu pilihan anak dia. Ada saja alasan bila calon bakal besan nak masuk meminang. Mungkin dah tak terdaya menolak, diletaknya hantaran tinggi-tinggi. Kata Umi, itu cara halus orang tua-tua menolak calon bakal menantu. […]

Bukan Kisah Cinta dan Rangga

Hidup ini sukar. Mahu bahagia, sukar. Mahu derita, sukar. Mahu cinta, sukar. Mahu benci, sukar. Mahu rajin, sukar. Mahu malas, sukar. Mahu bernyawa, sukar. Mahu mati, sukar. Akan tetapi, untuk mengadu domba tidak pernah sukar. Bukan? * Hari ini, ada yang bernama “kosong” terasa senang hati. Tidak perlu memikirkan tentang apa pelan pada minggu hadapan; atau menulis tentang soal hati dengan […]

Hidup

Bagi aku hidup ini ialah ujian. Ujian yang akhirnya nanti akan menentukan siapa hambaNya yang benar-benar bersyukur. Ada orang hidup mewah, rezeki melimpah-ruah. Kaya itu ujian, untuk Dia melihat bagaimana kau menggunakan segala nikmat harta yang Dia berikan. Adakah kau akan alpa dengan kemewahan itu? Adakah kau akan bermegah dengan kemewahan itu? Adakah kau melaksanakan […]

forest

After all this time she spends her time in the dark forest, she was so scared. It was dark and cold. She was all alone. The only things accompanying her is the sky filled with stars. They were so beautiful yet so far. “It’s alright. You’re going to be fine” She feels so stupid talking […]

probabilitikus

Currently the political landscape in my country is in turmoil, though honestly that is the majority of the world today. Old people of and older time are getting more and more lost in the sea of information. lying and misinformation isn’t as easy as it was before. No one source of information to control, the […]

Hey there Little Pussy Cat

Don’t you think its cruel to pet strays? Hear me out, the fact is that they don’t have someone to cuddle with em or pet em. Thats ok and all but then you go on and show them how wonderful petting can be and then you walk away.   Macam kene game. Macam takleh nanti […]

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top